10. marts 2013 Foreningen af Hytteejere på Værnet har fået ny hjemmeside og dermed også ny Web-adresse som er: http://vaernhytter.123hjemmeside.dk Klik på adressen og du kommer ind på den nye side. Den gamle hjemmeside vil ikke blive opdateret fremover 25 februar 2013 Reguleringsjagten på Værnet blev igen et tilløbsstykke Reguleringsjagten er en populær jagt hvor lokale jægere, hyttefolk og andre med tilknytning til Værnet, mødes i et forsøg på at indkredse Mikkel. Ca. 80 gæve jægere (antal oplyst af måske pålidelig kilde) deltog i sæsonens sidste jagt. Der blev leveret en ræv til paraden og der er forlydender om at der er set mindst et par stykker eller tre mere. Vejret var fint, men en kold vind gav en del blåfrosne næser. Det var der dog råd for idet folket omkring Fælleshytten på Store Mjøl, ved jagtens afslutning, var klar med varm suppe og brystdråber til forebyggelse af lidt af hvert.
Alle blev inviteret på suppe i Fælleshytten på Store Mjøl. En hyggelig
afslutning på en dejlig dag på Værnet. Der er ”10 kokkehuer” for den
kulinariske oplevelse, og med overvældende flertal er der genvalg af
kokken og hans hjælpere til næste års reguleringsjagt.
Peder Mathisen Reguleringsjagt på VærnetJagtudvalget på Værnengene oplyser at der lørdag den 23. februar afholdes reguleringsjagt på ræve. Hytteejere med gæster er velkommen. Mødested: Sydladen kl. 9.30 Jagten forventes afsluttet ca. kl. 14.00 Jagtudvalget anbefaler at jægerne som minimum iklæder sig skridtstøvler + en dyb tallerken incl. ske. Jagtudvalget på Værnet Peder Mathisen 27. jan 2013Hytter til salg Bestyrelsen har besluttet at give medlemmerne mulighed for at sætte deres Værnhytte til salg på foreningen hjemmeside. Se mere under "Hytter til salg" i menuen til venstre.
"Nak & æd" på Værnet
Jørgen Skoubo og Nicolai fra DR har i december 2012 været på Værnet for at optage en udsendelse til serien "Nak & æd". Peter Bülow, der sammen med flere deltog i optagelserne, oplyser at det var en god oplevelse at være med til, og er sikker på det bliver en spændende udsendelse, ikke mindst for hyttefolkene der jo kender stemning og atmosfære herude. Sendes mandag den 22. april 2013 på DR2
Peder Mathisen 20. dec. 2012
Til Hytteejere og Lodsejere på Værnet Der har været stille omkring hytterne i dette efterår... og det er ikke så ringe. Vi er ikke kommet en løsning nærmere mht. kontrakten, men alle taler (og fester) sammen... håber meget at vi snart kan få det sidste på plads.... det vil være bedst for alle parter. Foreningen af Hytteejere ønsker alle medlemmer og lodsejere en god Jul og et godt Nytår med tak for samarbejdet i det forløbne år På bestyrelsens vegne Peder Mathisen Den 16. juli 2012
Referat FORENINGEN AF HYTTEEJERE PÅ VÆRNET
ORDINÆR
GENERALFORSAMLING
I henhold
til foreningens love indkaldes herved til ordinær generalforsamling:
Lørdag den 14. Juli 2012 kl.13.30
Mødet holdes
i Sydladen (festsalen).
Jan Howardy indled Der skal hermed lyde en tak for
Dagsorden:
1.
Valg af dirigent
Conny kruse valgt
2.
Bestyrelsens beretning v/formanden (læs mundtlig beretning
her)
Ingen egentlige kommentarer til beretningen men en livlig debat om
foreningens evt. involvering i forskellige tiltag som fælleshytte, endte
ud i at vi tænker os rigtig godt om, og skal vi gå aktivt ind i sådanne
arrangementer skal der foreligge et skriftligt grundlag som forslag til
evt. kommende generalforsamlinger, som kan udsendes sammen med
indkaldelsen til generalforsamlingen. Sådan foreskriver vedtægterne
forretningsgangen i sådanne sager. Beretning godkendt.
3.
Aflæggelse af regnskab. v/kassereren
Godkendt
4.
Indkomne forslag. Ingen
5.
Fastsættelse af kontingent og indmeldelsesgebyr for næste år.
v/kassereren
(uændret)
6.
Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode.
Der vælges formand i ulige år og kasserer i lige år. Disse vælges først.
Herefter
vælges menige medlemmer.
På valg er:
Torben Morel, kasserer, genvalgt, Ole
Thygesen Olsen, genvalgt og Søren Madsen,
ønskede ikke genvalg. Bestyrelsen
foreslog Jan Lings, Lille Mjøl, som blev valgt
7.
Valg af 1
revisor. Vibeke Stegelmann ønskede ikke
genvalg, Bestyrelsen foreslog Hanne Larsen som blev valgt.
8.
Eventuelt.
Grundleje 2012 kr. 4121
incl. Renovation. Forfalder 31. juli 2012
Måske ændring af renovationsordningen på Værnet
Jagtleje 2012 på Værnengene kr. 2000
Praktiske oplysninger om Hyttefesten
Tak til afgående revisor og bestyrelsesmedlem ------------------------------------------ Båd-ringridning, resultat: Nr. 1 Sofie Bülow Nr. 2 Andreas Kristensen Nr. 3 Nicoline Tharbensen (Smed) -------------------------------------------
Peder Mathisen
Tlf. 30282508 pma@pc.dk
Hytttefesten
afholdes samme sted og dato kl. 18.00.
En kreds af aktive hyttefolk har arrangeret ”Båd-ringridning” på Store
Lo kl. 9.30, for børn under konfirmationsalderen, og kl. 18.00 er den
store grill klar til brug ved Sydladen. Der er plads til rigtig store
bøffer. Bestyrelsen hilser disse initiativer velkommen.
musik
Corner Duo
musik - en
aften for store og små
"Båd-ringridning" En kreds af aktive hytteejere er i gang med at tilrettelægge fælles aktiviteter som skal forgå fra kl. 9.30 ved og på Store Lo samme dag som generalforsamlingen. "Båd-ringridning" for børn under konfirmationsalderen er i støbeskeen, naturligvis med Far, Mor, bedsteforældre og søskende iklædt kaffekurv som heppekor ved bredden af Store Lo. Præmieoverrækkelsen sker under hyttefesten samme aften. Mere om dette senere, men begynd allerede nu at træne. Det er svært at ramme sådan en lille ring i en båd der gynger. Peder Forår på Værnet
Reguleringsjagten på Værnengene blev et tilløbsstykke
80 (det er ganske vist, påstår man fra "pålidelig" kilde) 80 gæve jægere mødte op ved Sydladen lørdag den 25. februar da jagtudvalget på Værnengene havde indbudt til reguleringsjagt. Ca. 30 deltagere var hyttefolk. Drevet startede ved tårnet på Tipper reservatet, så det var et enormt område der blev afsøgt. Resultatet blev en enkelt nedlagt ræv. 3 andre ræve blev set udenfor skudvidde og en mårhund blev observeret. Efter jagten blev der budt på suppe, holdvis, i "Fælleshytten" på Store Mjøl. Den overvældende deltagelse gav travlhed hos arrangørerne, der i hast måtte besøge alle nærliggende købmænd for at supplere suppegryden. (der forlyder intet præcist om hvornår dagen sluttede) Fra jagtudvalget lyder der en stor tak for opbakning som motiverer til at gentage jagten næste år. Jagtudvalget på Værnengene
27. juli 2011Vedr. grundleje 2011 Enkelte har oplyst at man ikke har modtaget opkrævning for grundleje 2011. Bestyrelsen opfordrer til at kontakte den respektive lodsejer, og lykkes det ikke, opfordrer vi til at man indbetaler lejen på det kontonr. der blev anvendt i 2010. Husk at påføre navn og hyttenummer. Grundlejen 2011 er kr. 4063 inkl. renovation. Forfaldsdato er 31. juli 2011. Pbv. Peder Mathisen 30282508 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------10. juli 2011FORENINGEN AF HYTTEEJERE PÅ VÆRNET
ORDINÆR
GENERALFORSAMLING
I henhold til
foreningens love indkaldes herved til ordinær generalforsamling: Lørdag den 9. Juli 2011 kl.13.30
Der deltog 230 medlemmer i generalforsamlingen
Dagsorden:
1.
Valg af
dirigent. Anna
Olsen blev valgt
2.
Formandens
beretning, herunder seneste nyt vedr. standardlejekontrakt.
Beretningen blev godkendt enstemmigt
hvilket samtidig betyder,
at bestyrelsen i Foreningen af Hytteejere på Værnet
nu har bemyndigelse til, på medlemmernes vegne, at underskrive forslaget
til standardlejekontrakt af 20. august 2010, som tillægskontrakt til den
korte obligatoriske kontrakt af 2. marts 2011, med de lodsejere der vil,
når den korte kontrakt er på plads. Det betyder også at man som enkelt hytteejer ikke underskriver en tillægskontrakt med den respektive lodsejer inden den er underskrevet af Hytteejerforeningen.
Læs hele beretningen.
Klik her
3.
Aflæggelse af
regnskab. Regnskab
godkendt
4.
Indkomne
forslag. Ingen
Der vælges formand i ulige år og kasserer i lige år.
Disse vælges først. Herefter vælges menige medlemmer.
På valg er: Peder Mathisen (genvalgt
som formand,) Jørgen Bülow Hansen
(genvalgt til bestyrelsen) og et nyt bestyrelsesmedlem
(Peter Bülow Hansen blev nyvalgt til bestyrelsen)
Grundleje for hytterne frem til 31. juli 2012 er kr. 4063.
Lejen opkræves pr. 1.august 2011. Jagtleje uændret
Opfordring til lavere hastighed ved kørsel på veje og blandt
hytterne.
Opfordring til at holde hundene ved egen hytte
Mange havde glemt kvittering for betalt medlemskab af
Hytteejerforeningen og kunne derfor ikke få udleveret stemmeseddel. Vi
opfordrer til at man husker det fremover.
Kvittering på
betalt kontingent skal medbringes og forevises på forlangende.
Husk
derfor at betale kontingentet inden generalforsamlingen.
P.b.v. Peder MathisenTlf. 30282508 pma@pc.dk
15. juni 2011FORENINGEN AF HYTTEEJERE PÅ VÆRNET
ORDINÆR
GENERALFORSAMLING I henhold til foreningens love indkaldes herved til ordinær generalforsamling: Lørdag den 9. Juli 2011 kl.13.30
Dagsorden:
1.
Valg af
dirigent.
2.
Formandens
beretning, herunder seneste nyt vedr. standardlejekontrakt.
3.
Aflæggelse af
regnskab.
4.
Indkomne
forslag.
5.
Fastsættelse af
kontingent og indmeldelsesgebyr for næste år.
6.
Valg af 3
bestyrelsesmedlemmer for en 2-årig periode.
Der vælges formand i ulige år og kasserer i lige år.
Disse vælges først. Herefter vælges menige medlemmer.
På valg er:
Peder Mathisen, Jørgen Bülow og et nyt bestyrelsesmedlem
7.
Valg af 1
revisor.
8.
Eventuelt.
Kun foreningens
medlemmer har stemmeret.
Kvittering på
betalt kontingent skal medbringes og forevises på forlangende.
Husk
derfor at betale kontingentet inden generalforsamlingen.
P.b.v. Peder MathisenTlf. 30282508 pma@pc.dk
NB: Husk
hytttefesten samme sted og dato kl. 18.00.
OBS
En kreds af lokale hyttefolk tænder den store grill der er klar fra kl.
18.00.
OBS
musik
Corner Duo
musik - en aften for store og små
20. marts 2011 Ny information om standardlejekontrakt Miljø og Natur Afdelingen ved Ringkøbing-Skjern Kommune har opgivet at skabe enighed med alle parter om forslaget til den standardlejekontrakt der blev forhandlet på plads hen over året 2010. Kommunen har i stedet udarbejdet et nyt forslag til en minimal standardlejekontrakt, der kun omhandler pris og åremål, som fredningskendelsen kræver. Samtidig opfordres alle der var enige om det tidligere forslag, og har bekræftet det skriftligt, til at fortsætte arbejdet med at kombinere det nye forslag med forslaget af 20. august 2010. Kommunen håber at alle godkender det nye forslag. Sker det ikke har man ingen anden udvej end at give påbud. Det nye forslag følger her:
Lejekontraktens vilkår er: §1 Lejemålet omfatter det grundareal, hvorpå lejers hytte er placeret, med tilhørende ikke nærmere afgrænset nære udenomsareler, samt færdselsret til det lejede. §2 Lejemålet løber i 10 år §3 1) Den årlige leje er 3500 kr. for kalenderåret 2008 inklusiv almindelig vedligeholdelse af ”hovedveje” samt vand fra fælleshaner i området på betingelser som i 2010. 2) Eventuelle skatter, afgifter og andre udgifter, som er forårsaget af hytterne og påføres lodsejeren efter 31. december2010, tillægges lejen. 3) Lejen pristalsreguleres hvert år på grundlag af det senest forud for 1. juni i året foreliggende nettopristal. Beløbet oprundes til hele kroner. §4 Hvert 10. år, første gang i 2018, genforhandles lejen mellem lodsejerne og Hytteejerforeningen §5 Standardlejekontraktens bestemmelser kan ikke fraviges, jævnfør § 9.2 i fredningskendelsen
Sidste frist for tilbagemelding er den 21. marts 2011. Hytteejerforeningens bestyrelse har tilkendegivet overfor Ringkøbing/Skjen Kommune at vi godkender dette forslag. På bestyrelsens vegne Peder Mathisen formand
Jule- og Nytårshilsen 22. dec. 2010 2010 blev et år med mange forhandlinger og møder som til sidst mundede ud i en aftale om en standardlejekontrakt for hytterne på Værnet. Dog er der nogle tolkningsforskelle der stadig arbejdes med, men vi tror og håber det snart falder på plads. Med baggrund i at Svend E. Sørensen fik ret i sin iagttagelse om fredning og ikke fredning af hytterne, blev situationen pludselig en anden for alle parter, men på trods af det håber vi at en fælles aftale snart bliver en realitet. Under forhandlingerne gik bølgerne højt og ordene føg over bordet, men vi skal alle huske - efter en krig er der altid en fred der skal vindes. Der skal ikke herske tvivl om at Hytteejerforeningen vil arbejde på at genvinde og udbygge et tillidsfuldt samarbejde med alle. Alle hytteejere og lodsejere på Værnet ønskes en rigtig Glædelig Jul samt et Godt Nytår. På vegne af Foreningen af Hytteejere på Værnet Peder Mathisen formand
7. august 2010 Information til alle hytteejere vedr. standardlejekontrakt I overensstemmelse med aftalen på mødet den 14. juni 2010, har de tre jurister Jacob Carl (lodsejerne), Arne Påbøl Andersen (Hytteejerforeningen) og Erna Pilgaard (Ringkøbing-Skjern Kommune) været samlet den 13. august 2010, for at finjustere kontraktudkastet. Troels Nørgaard Held fra kommunen deltog også i mødet. Alle parter i sagen har nu modtaget den finjusterede aftale med en følgeskrivelse, som vi skal underskrive og returnere til Kommunen inden 10. sept. hvis vi kan godkende det aftalte. Teksten på bekræftelsen er: "Bekræftelse af aftale om standardlejekontrakt for værnhytterne: Undertegnede bekræfter hermed aftalen på mødet den 14. juni 2010 mellem lodsejerne og Foreningen af Hytteejere på Værnet om standardlejekontrakt for værnhytterne, herunder den justerede kontrakt af 20. august 2010." Efter samråd med Fritidshusejernes Landsforening og advokat Arne Påbøl Andersen, har Hytteejerforeningens bestyrelse besluttet at bekræfte det der blev aftalt på møderne den 14. juni og den 20. august 2010. Næste fase vil være at aftalen skal godkendes i Fredningsnævnet Pbv. Peder Mathisen 30282508 pma@pc.dk
2. august 2010 Da vi erfarer at flere hytter er til salg, eller under handel, skal der hermed gøres opmærksom på at de respektive lodsejere, i følge det indgåede kompromis, skal godkende evt. købere. Pbv. Peder Mathisen 30282508 pma@pc.dk 27. juli 2010 En del af aftalen med lodsejerne er at skyldig grundleje for 2008 og 2009 + grundleje 2010 skal være betalt inden 1.august 2010. Det samlede beløb inkl. renovation for de 3 år er kr. 6.046, under forudsætning af at man i årene 2008 og 2009 tilsammen har indbetalt kr. 5.600. Bestyrelsen opfordrer hytteejerne til at overholde betalingstidspunktet. Pbv. Peder Mathisen 30282508 pma@pc.dk 10. juli 2010 Foreningen af Hytteejere på Værnet besluttede på generalforsamlingen d.d. at give bestyrelsen bemyndigelse til at underskrive forslaget til standardlejekontrakt, når den er finpudset af de tre advokater, under forudsætning af at alle 10 lodsejere tilslutter sig aftalen, og at alle nuværende hytteejere tilbydes en kontrakt. Generalforsamlingen besluttede ligeledes at følge aftalen om pris og efterbetaling, som beskrevet i Kommunens referat af 17. juni 2010. Det betyder at alle hytteejere skal betale det i kompromisset aftalte beløb for 2008-09-10 til lodsejerne, inden 1. august 2010, uanset om der er modtaget en opkrævning eller ej. Det aftalte beløb er kr. 10.731for de tre år + renovation 3 x kr. 305 = kr. 915. Ialt kr. 11.646 Da hytteejerne har indbetalt 2 x kr. 2800 = kr. 5.600 for 2008-09, er det skyldige beløb for de tre år kr. 11.646 minus de indbetalte kr. 5.600 = kr. 6.046 der skal betales inden 1. august 2010. Bestyrelsen opfordrer hytteejerne til at overholde betalingstidspunktet. Er du som hytteejer i tvivl om hvad der er aftalt/besluttet er du velkommen til at kontakte bestyrelsen Pbv. Peder Mathisen 30282508 pma@pc.dk 4. juli 2010 Advokat Arne Påbøl Andersen oplyser at den "finpudsede" standardlejekontrakt ikke forventes færdig før den 13. august 2010. Det bliver derfor det uredigerede forslag fra mødet den 14. juni 2010 vi skal behandle på generalforsamlingen. Udskriv venligst selv forslaget og tag det med på mødet. Forslaget kan ses her: Forslag til standardlejekontrakt Generalforsamling se her: Generalforsamling 2010 P.b.v. Peder Mathisen 30282508 25. juni 2010 Information til alle hytteejere på Værnet Indkaldelse generalforsamling Aftale om stardardlejekontrakt OBS: Ubudte "gæster" i hytterne På et konstruktivt møde d.d., mellem lodsejere på Værnet, Ringkøbing-Skjern Kommune, Fritidshusejernes Landsforening og Hytteejerforeningen, er der opnået enighed om en ny aftale vedr. en standardlejekontrakt, for Værnhytterne, frem til 2020. Uenigheden har haft sin kerne omkring pris og åremål, men vi har indgået et kompromis, der vil blive forelagt Hytteejerforeningens generalforsamling den 10. juli, med forventning om godkendelse. Derefter skal kontrakten til godkendelse i Fredningsnævnet Prisen tager udgangspunkt i 2008, og er fastsat til 3500 kr., pristalsreguleret + renovation 250 kr. (i alt 3750 kr. i 2008) Skyldige beløb for 2008 og 2009, vil blive opkrævet af de respektive lodsejere, uden renter og gebyrer, sammen med grundlejen 2010, umiddelbart efter vores generalforsamling den 10. juli, hvis aftalen godkendes. Betalingsfrist for det samlede beløb er 31. juli 2010. Kommunen udregner grundlejen for de tre år, og der er enighed om en opmand til afgørelse i evt. fremtidige forskellige opfattelser ved genforhandling. Aftalen betyder at alle nuværende trusler om opsigelser, inkasso m.v., er trukket tilbage. Aftaleteksten skal nu renskrives hos Kommunen, og vil blive tilgængelig her på siden, når vi modtager den. Vi henstiller til at forholdene normaliseres, og at betalingsfrister overholdes. Hvis din nabo ikke har adgang til denne side, beder vi dig give orienteringen videre. Du er velkommen til at kontakte undertegnede hvis der er spørgsmål. P.b.v. Peder Mathisen 30282508 Nb. Husk generalforsamlingen den 10. juli 2010 kl. 13.30. Indkaldelse kommer senere
|